گوگل سرویس ابری جدیدی به مشتریان خود ارائه کرده است که در نوع خود جالب توجه است. به گزارش وبسایت CIO Dive، این سرویس جدید که Engineering Support نام دارد، در واقع «نوع جدیدی از خدمات مشتری ویژه کسبوکارهای ابری» به شمار میرود.
نکته جالب این است که مشتریان سیستمهای رایانش ابری معمولاً بر اساس میزان استفاده از یک سرویس پول پرداخت میکنند ولی Engineering Support راهکار جدیدی برای این موضوع دارد و آن، محاسبه هزینهها بر اساس سرعت مورد نیاز برای رفع نیازهای شرکتی است.
شرکتهایی که خدمات آنلاین بخش مهمی از کسبوکار آنها به شمار میرود، احتمالاً از Engineering Support استقبال خواهند کرد زیرا سرویسهای ضعیف یا دارای اختلال بعضاً میتواند خسارتهای زیادی به بار آورد.
در حال حاضر دو شرکت Home Depot و Pivotal مشغول بررسی و آزمایش این سرویس هستند. گفتنی است گوگل به طور مداوم در حال بهبود تجربهی سیستمهای مبتنی بر رایانش ابری مشتریان خود است، و بر همین اساس، برخی کارشناسان معتقدند Engineering Support را میتوان ابزار جدید گوگل در رقابت با آمازون و مایکروسافت به شمار آورد.
با این حال طبق گفتههای اخیر موسسه تحقیقاتی سینرژی (Synergy)، در ماه فوریه، AWS آمازون کنترل ۴۰ درصد بازار رایانش ابری را در اختیار داشته است و سهم مایکروسافت، گوگل و آیبیام نیز در مجموع فقط ۲۳ درصد بوده است.